Jak prawidłowo dbać o włosy blond? Zasady pielęgnacji

Blondynki niezwykle często narzekają na trudności wynikające z utrzymaniem włosów w prawidłowej kondycji. Nie ma w tym nic dziwnego, w końcu włosy blond bardzo często mają tendencję do przesuszania się i łamliwości. Co więcej, są podatne na zniszczenia wynikające z panujących warunków atmosferycznych.

Ochrona włosów przed zniszczeniami

Podstawowym elementem profilaktyki jest ochrona włosów przed warunkami, atmosferycznymi tj.: kwaśnymi deszczami, silnym wiatrem oraz oczywiście słońcem.

Niezwykle ważne dla utrzymania włosa w odpowiedniej kondycji jest również ograniczenie stosowania stylizatorów (elektrycznych i chemicznych), tudzież: żelów, pianek, lokówek czy prostownic. Ochronę powinien uzupełniać zabieg olejowania. Zalecamy korzystać z olejków o naturalnej barwie, gdyż dzięki temu unikniemy efektu przebarwień, które na włosach jasnych pojawiają się niezwykle często.

Podstawowe zabiegi pielęgnacyjne

Podstawowe procesy pielęgnacyjne takie jak mycie, odżywianie i stosowanie maseczek powinny być realizowane regularnie, przy wykorzystaniu odpowiednich kosmetyków.

1. Mycie włosów

Wykorzystuj szampony o niebieskiej lub fioletowej barwie. Dzięki temu ochłodzisz kolor. Włosy myj codziennie lub co dwa dni. Wykorzystuj preparaty bez SLS i innych detergentów.

2. Odżywianie włosów

Stosuj odżywki do włosów podatnych na zniszczenia. Zdecydowanie zalecamy wybierać te, które aplikuje się podczas mycia włosów (tzw. odżywki zmywalne).

3. Maskowanie włosów

Innym, ważnym zabiegiem jest stosowanie maseczek. Wykorzystuj różne maseczki, tak aby dostarczyć włosom wszystkie niezbędne wartości odżywcze.

Niezwykle ważnym procesem jest również odżywianie. Dieta blondynek powinna być pełnowartościowa, gdyż wszelkie niedobory są bardzo szybko objawiają się poprzez zniszczone, pozbawione pełni blasku włosy. Stosuj suplementy diety – kompleksy witaminowo-mineralne oraz biotynę.

Pamiętaj: w przypadku mocno zniszczonych włosów najrozsądniejszym rozwiązaniem jest skorzystanie z pomocy trychologa.

Co zrobić kiedy włosy nadmiernie wypadają?

Nadmierne wypadanie włosów to bolączka głównie kobiet. Mężczyźni w znacznie mniej stopniu przejmują się przerzedzeniami czy nawet łysinką. Wszak, nie ingeruje to w tak dużym stopniu w ich urodę, jak ma to miejsce w przypadku kobiet.

Kondycja skóry głowy i włosów zależna jest od szeregu różnych czynników. Przyczyn wypadania włosów zatem może być wiele. Najczęściej występujące z nich to:

• wykorzystywanie urządzeń stylizujących bazujących na wysokiej temperaturze
  • wykorzystywanie stylizatorów chemicznych (żelów, pianek, lakierów)
  • dobór nieodpowiednich kosmetyków (zbyt silne detergentny)
  • nieodpowiednie odżywianie
  • nadmierne naprężęnia skóry (zbyt mocne upięcia włosów)

Wypadanie włosów może być również wynikiem choroby (stanowią wówczas objaw chorobowy).

Nadmierne wypadanie włosów objawia się poprzez zwiększoną ilość włosów po kąpieli lub wyczesywaniu. Należy mieć jednak na uwadze, że liczba 100-150 włosów dziennie jest pewnego rodzaju standardem, który nie powinien nas niepokoić.

Nadmierne wypadanie włosów, jeśli jest spowodowane jedną z powyższych przyczyn (nie stanowi objawu choroby) można wyleczyć poprzez stosowanie odpowiednich kosmetyków i preparatów odżywiających skórę i włosy.

Poprawa kondycji skóry i włosów doprowadzi do pobudzenia wzrostu nowych włosów oraz zahamowanie wypadania. Można tego dokonać korzystając z gotowych odżywek i masek oraz domowych receptur, m.in.:

• maseczki drożdżowej
  • maseczki miodowej
  • płukanki ziołowej

Warto również pamiętać o tym, by zaprzestać stosowania stylizatorów (a przynajmniej ograniczyć). Ważne jest także, nie stosowanie silnych upięć oraz upinanie włosów (luźno) na noc. W przypadku dłuższych włosów warto upiąć luźnego „koka”.

Jeśli to nie pomoże, należy skonsultować się z trychologiem, celem identyfikacji przyczyn i podjęcia odpowiedniego leczenia. Możliwe jest zastosowanie leczenia farmakologicznego, fototerapii, mezoterapi igłowej i innych zabiegów medycyny estetycznej.