Odchudzanie po 40 roku życia: dieta, trening, suplementacja

Każda kobieta przechodzi przez okres menopauzy. Jest to specyficzny czas w którym organizm przeżywa prawdziwą burzę hormonalną. Zaczyna się on w okolicach „czterdziestki” i trwa kilka lat. Jednym z podstawowych objawów jest nadmierne tycie, które w rezultacie może skutkować kilkunasto-kilogramową nadwagą.

Odchudzanie po 40-tce: co musisz wiedzieć?

Przede wszystkim, bądź świadoma, że na metamorfozę nigdy nie jest za późno. Nawet w okresie menopauzy możesz szczycić się zgrabną, jędrną figurą. Wymaga to co prawda większego zaangażowania, ale jest jak najbardziej możliwe.

Poza zwiększoną zaangażowaniem, odchudzanie niczym się nie różni. Można wyróżnić trzy najważniejsze elementy odchudzania, które pokrótce przedstawiamy poniżej.

Dieta

Niekwestionowanie – najważniejszy element odchudzania to zmiana nawyków żywieniowych. Dieta po 40-tce powinna być przede wszystkim zdrowa i pełnowartościowa. O ile w przypadku młodszych organizmów można skorzystać z głodówkowych rozwiazań, o tyle w przypadku dojrzałego wieku jest to wykluczone. Wynika to z ogólnej kondycji organizmu i jego naturalnego osłabienia.

Dieta powinna składać się z 5-6 posiłków, których konsumpcja musi być regularna. Należy ustalić stałe pory posiłków i starać się nie przesuwać się ich w czasie. Do tego całkowity zakaz podjadania i nawodnienie organizmu (minimum 2 litry płynów na dobę).

Trening

Ćwiczenia odchudzające są niezwykle ważne, gdyż pozwalają spalić tkankę tłuszczową i kształtować sylwetkę. Przyczyniają się także do rozwoju mięśni, sprawiając, że figura wygląda zdecydowanie bardziej „fit”.

Najlepszym treningiem na odchudzanie są ćwiczenia aerobiczne tj: bieganie, jazda na rowerze, orbiterek. Należy tak stymulować ciało by dochodziło do potliwości i zmęczenia. Oczywiście poziom zaawansowania treningu powinien być odpowiedni dla możliwości fizycznych danego organizmu.

Jeśli chcesz chudnąć w możliwie szybkim tempie – zacznij biegać. To najprostsza, ale i bardzo skuteczna forma aktywności fizycznej. Bieganie cały czas zyskuje coraz więcej zwolenników, co można zaobserwować w postaci rosnącej ilości osób pojawiających się na ulicach polskich miast.

Bieganie to prosta forma aktywności. Wymaga jednak samodyscypliny i zaangażowania. Bywa wyczerpująca. Wielu osobom sprawia problemy na samym początku – kiedy ich kondycja nie jest jeszcze optymalna. Z czasem staje się jednak znacznie przyjemniej, a samo bieganie mimo, że męczy to jest bardzo przyjemne.

Przygotowaliśmy dla Państwa plan treningowy na pierwsze 15 treningów. Zalecamy okres regeneracyjny wynoszący minimum 24 godziny.

Plan ten powinien zostać przeprowadzony przez okres 5-6 tygodni. Przygotowuje do swobodnego treningu (10 km w około 55-60 minut).

Dzień 1Stretching 10 min, Trucht 2 km – Marsz 200 m – Trucht 1 km
Dzień 2Stretching 10 min, Trucht 2 km – Marsz 200 m – Trucht 2 km
Dzień 3Stretching 10 min, Trucht 3,5 km – Marsz 100 m – Szybki bieg 500 m
Dzień 4Stretching 10 min, Trucht 5 km
Dzień 5Stretching 10 min, Trucht 3,5 km – Marsz 100 m – Szybki bieg 1,5 km
Dzień 6Stretching 10 min, Trucht 2 km – Interwały 8 x 100m (sprint/marsz) – Trucht 2 km
Dzień 7Stretching 10 min, Trucht 6 km
Dzień 8Stretching 10 min, Trucht 4 km – Marsz 100 m – Szybki bieg 2 km
Dzień 9Stretching 10 min, Trucht 7 km
Dzień 10Stretching 10 min, Trucht 7 km
Dzień 11Stretching 10 min, Trucht 2 km, Interwały 8 x 150 (sprint/marsz) – Trucht 3 km
Dzień 12Stretching 10 min, Trucht 9 km
Dzień 13Stretching 10 min, Trucht 9 km
Dzień 14Stretching 10 min, Trucht 5 km – Szybki bieg 2,5km
Dzień 15Stretching 10 min, Trucht 10 km

Plan treningowy przeznaczony jest dla osób ze średnią motoryką. Osoby aktywne mogą rozpocząć jego realizację od dowolnego dnia (następnie harmonogram należy stosować wedle kolejności).

Suplementacja

Tak! Suplementacja to bardzo ważny czynnik odchudzania, który okazuje się bardzo skuteczny w momencie realizowania diety i planu treningowego. Trzeba pamiętać, że jest to tylko pomoc, a nie podstawa odchudzania. Same w sobie tabletki na odchudzanie absolutnie nie pomogą.

Jakie tabletki na odchudzanie wybrać? Przede wszystkim te, których opinia jest dobra. Nie warto wierzyć reklamom telewizyjnym, tylko sprawdzić lekarstwa np. na portalach opiniotwórczych.