Trening pamięci krótkotrwałej i długotrwałej. Jak ćwiczyć pamięć?

Masz problemy z zapamiętywaniem? Ciągle czegoś zapominasz? Sprawdź trening pamięci, czyli skuteczne ćwiczenia, które sprawią, że Twoja pamięć (zarówno krótko, jak i długotrwała) – będzie pracować znacznie lepiej.

Treningi pamięci krótkotrwałej

Zadanie 1: Przed zrobieniem zakupów w portfelu znajdowało się X złotych i Y groszy. Po zapłaceniu zostało Y złotych i X groszy, czyli o jeden grosz „lalala” niż połowa kwoty, która znajdowała się w portfelu przed zakupami. Czy „lalala” oznacza „więcej” czy „mniej”? Ile kosztowały zakupy?

Zadanie 2: Rozbójników jest 40. 24 z nich ma brodę, 13 ma wąsy, 11 nie ma ani brody, ani wąsów. Ilu rozbójników ma zarówno wąsy, jak i brodę?

A może trening pamięci długotrwałej?

Otóż pamięć długotrwałą ćwiczy się nieco inaczej nić krótkotrwałą. Aby można było dostrzec efekty, wymaga to zdecydowanie więcej czasu oraz są one trudniejsze do zaobserwowania. Jednak zanim wykona się konkretne ćwiczenia, masz szansę polepszyć zapamiętywanie przez ten rodzaj pamięci już dziś. Jednym z największych wrogów pamięci długotrwałej jest brak snu – według informacji specjalistów na każde dwie godziny pracy umysłowej należy przeznaczyć godzinę snu. Kolejnym elementem jest dieta, bogata szczególnie w orzechy i czekoladę. Produkt te zawierają bowiem magnez i potas, dzięki którym , jak twierdzą specjaliści, nie będziesz może mieć problemów z pamięcią.

Jeśli chodzi o ćwiczenia pamięci długotrwałej, warto codziennie zapamiętać jakąś informację. Może to być numer telefonu, czyjaś data urodzin. Kolejnego dnia zapamiętaj inne informacje, ale przypomnij sobie tę z poprzedniego dnia. Doskonale wpływa na pamięć nauka słów nowej piosenki czy fragmentu wiersza. Doskonale na proces zapamiętania długotrwałego wpływa również rysowanie. Możesz nie posiadać umiejętności plastycznych, ważne jest jedynie to, aby obiema rękami rysować jednocześnie. Tylko pozornie nie ma to związku z pamięcią. Podczas takich ćwiczeń dochodzi bowiem do jednoczesnej aktywności obu półkul mózgu, co zwiększa pojemność pamięci.

Jak wspomóc jeszcze naszą pamięć?

Być może nie masz każdego dnia czasu na wykonywanie ćwiczeń pamięciowych, albo nie masz pod ręką garści orzechów włoskich. Dlatego warto posiadać w domu suplementy, które doskonale wspierają mózg i pamięć. Jednym z nich, cieszących się szczególną popularnością, jest Brain Actives. Choć produkt ten działa na wielu płaszczyznach, szczególnie jednak polecamy jest w przypadku poprawy pamięci:

  • wspiera organizm w trakcie wysiłku zarówno fizycznego, jak i psychicznego
  • wzmacnia koncentrację
  • poprawia możliwości skupienia się
  • przyspiesza czas reakcji
  • eliminuje trudności w uczeniu się
  • dodaje energii i poprawia samopoczucie

Suplement ten zawiera unikalna formułę, która niedostępna jest w żadnym innych produkcie. Najważniejsze składniki to:

  • TeaCrine® – wspomaga koncentrację i zwiększa skupienie
  • KSM-66® – poprawia pamięć i samopoczucie
  • Centellin® – poprawia funkcje poznawcze
  • Bacopin® – wspomaga zdolność uczenia
  • Aquamin™ Mg – pozyskiwany z wody morskiej minerał redukujący zmęczenie

Choć ćwiczenia na pamięć nie należą najczęściej do trudnych, to jednak wymagają czasu. A tego często niestety brakuje każdemu z nas. Z tego właśnie powodu warto sięgnąć po sprawdzone produkty takie jak Brain Actives, które doskonale wspomogą pracę naszego mózgu i poprawią pamięć.

Od dnia narodzin każdego dnia tracimy neurony, które to w przeciwieństwie do innych komórek, znikają bezpowrotnie. Ale bez strachu! Mózg na początku naszego życia liczy dziesiątki miliardów neuronów. Nawet jeśli tracimy 100 000 komórek nerwowych na dzień, wystarczy nam ich jeszcze na jakieś 120 lat życia. Co więcej nasz mózg nieustannie zmienia się, tworząc coraz to nowsze połączenia nerwowe. A wiele zależy od Ciebie, gdyż mózg i pamięć można trenować. Bowiem im więcej mózg pracuje, tym lepiej zapamiętuje, a gimnastyka neuronów jest równie korzystna dla Ciebie, co gimnastyka ciała.